Friday, April 26, 2013

paSSal aKu


Aku tulis pasal aku. Pasal aku yg tak pernah nak rasa serik oleh sifat dan sikapku sendiri yang terlalu gemar menyukarkan keadaan...

Tentang kemalasan , tentang kebertangguhan, tentang kesempurnaan, tentang keimanan....

aku mulai satu-satu. tentang kemalasan - walapun aku tahu 'kerja' ini penting namun aku malas mahu memulai. entah kenapa. entah jin setan mana merasuk . kerja ini , kerja yang sedang aku usahakan sekarang ini, penting! ya, kau tahu, tapi malassss pergi la kau jauh

tentang kebertangguhan - kawan karib empunya malas. sgt akrab. dapat idea sekali, berangan (tentang hebatnya aku kerana mampu buat hubungkait dgn stimuli sekeliling) berkali-berkali . lantas, tertangguh lagi... aku rayu kau pergi!!!

tentang kesempurnaan - terlalu sempurna pun tidak bagus. diri jadi terlalu letih dan layu. perlu ada selitan silap dan rosak . baru manusia

tentang keimanan - arghhhhh aku paling kesali ini. kesal hanya sedetik, dosa bertahun. Tuhan, ampuni aku....

Bangi,
5.31 pagi
26 April 2013
menyambung 'kerja' yg tertangguh ...

No comments: