Monday, June 9, 2008

KAWAN GEMBIRA

Kawan membahagiakan...kehadiran mereka membawa keceriaan dalam hidup.

Tanpa mereka aku sunyi...jauh dari gelak ketawa. Mereka "menghidupkan" hidup ku untuk terus hidup.

Aku jadi lebih kenal manusia bersama mereka. Walau masing-masing punya cerita sendiri, tapi ia membuat aku senang dan selesa...



Senang dan selesa maknanya, aku gembira.

Kegembiraan sukar dibeli. Ia datang sendiri dengan jujur. Ia pergi juga dengan jujur.





Betapa jujurnya ia kadangkala membuatkan aku terfikir, bagaimana untuk membuatkan ia kekal di dalam sanubari. Kekal di situ, tak mungkin berubah dan tak akan pergi lagi.

Tapi aku perlu juga akur, ia tak datang selalu. Dan juga tidak mustahil ia akan datang kembali. Itu, akan aku nantikan sampai bila-bila.

Namun, entah kenapa, aku rasa keseorangan semula akhirnya...sunyi dan sepi. Kaku juga bisu...

6 comments:

MHB said...

funny isn't it, how we can feel so ALONE amidst being in a crowd of people. Camane nak mengatasi kesunyian? Mungkin ini 'pengenalan' untuk hidup kita seterusnya... alam barzakh... we'll be all alone there... hanya amalan di dunia menjadi teman...

Semoga keindahan menanti kita di alam syurga... tapi kenalah buat banyak amalan dulu!!! ;-)

bila nak jumpe?

Kai De' Rozario said...

kawan...
bagi aku ia terlalu subjektif untuk dirungkaikan...
terlalu warna warni...
warna hitam, coklat, kelabu taik hanjeng...pun ada...huhuhu
yang penting tanyalah diri kita sendiri.
adakah kita selalu ikhlas bila ber'kawan'?
selalu jujur, selalu amanah dan selalu setia bila ber'kawan'?
datang dan pergi satu kepastian.
mungkin yang datang kelak lebih elok... wallahualam...
"kupasrahkan jua ketentuan Ilahi..."

xanda_zatoichi said...

kawan gumbira senang nak carik..
tapi kawan di kala kita beduka.... hampeh..semua cabut lari

NIzATIe said...

kawan ko yg paling best nak komen ni..

Letihnya baca kandungan puitis2 ni,kena ringkas dan simple, cakap, tulis dan buat..menghuraikan erti berkawan biar ler simple tapi BERMAKNA.

ADIOS.

Haffiz 696 said...

ati hasmila mmg takde ati prot btolla.orang tengah sedih2 berpisah dia mcm xde prasaan jekk.criittt!!!

greatdayz9 said...

kawan.....

K - kawan boleh jadi kekasih..
A - ayah dan ibulah kawan kite
paling rapat..
W - waktu susah la kite boleh
bilang kawan kite ngan sebelah
jari tangan...
A - Adekah kite benar2 setia
dalam nak berkawan?...
N - nak tak nak, memang kite
perlukan kawan dalam hidup.


hai...

kawan, kawan..

have a nice day'z ahead...


GELI MAAAATTT!!!