Thursday, July 10, 2008

HELLLOOOO

HELLLOOOO!!!!!!

BANGUN! BANGUN! BANGUN SUMA!

HEHEHE, takde pape, saje jer nak bagi gempak kat diri sendiri. Sebenarnya aku suruh diri aku ni yg bangun. Sangaaaaap je selalu. Aku dah lama tak menulis kat blog nih. Ari ni nak start balik. Aku nak jadi aku yang dulu. Sentiasa BERSEMANGAT dan BERCITA-CITA TINGGI.

Aku tengah cuti skrg ni. Aku ambek cuti 22 hari sejak 7hb ari tu. Hah, pueh ati den. Aku saje je nak memberi tekanan kat ofis, kat bos aku especially. Last2 aku yg tertekan. Tak tau nak buat apa duk umah lama2. waaaaaaa, sob, sob, sob. Strategi tak jadi la pulak. So, jadilah aku seorang surirumah sepenuh masa. Memasak, membasuh dan melipat kain, mencuci pinggan mangkuk. huhuhu. Penat wooo jadi surirumah rupanya....

Aku pun terfikir, nak menulis, Tulis novel. Novel CINTA!!! Hah, buhsan ke? arghhh tak kira, aku nak tulis novel cinta gak. Kali ni aku nak buat yg ngam ho punya. nanti kalau dah siap, korang gi la carik buku/novel aku kat pasaran yek. ekekekeke

Tapi citer cinta sapa aku nak tulis? Kisah cinta AKU? NO WAY! PLEASE LAH. So, aku kene reka2lah nih? hehehe. Best, mesti best nih. Masuk bakul angkat sendiri.

Aksi2 manja kucing ni apa hal la pulak? hahahaha saje je. Melihat aku yg baru dari 'sudut' yg berbeza. Kan selalu tengok tegak kat depan, kali ini kita melihat manusia bernama 'mawarkusinar' ni (wakakaka) secara 'senget' pulak.

Ada sebab kenapa aku cakap mcm nih. Pada sesapa yg paham, paham lah. Kalau tak paham, aku takkan berusaha bagi korang paham pun. :p

Macam2 sebenarnya berlaku sepanjng aku tak tulis dalam blog ni. Tapi banyak sgt la pulak. Maleh nak tulis. Haaaa ada satu, hehehe. Kengkawan! Aku da pandai berenang!!! kui,kui,kui,kui.

Korang suma. Bila kita nak wat gathering beramai2. Tak rindu kat aku ke? wakakakaka. Aku tau korang mesti rindu kat aku, saje je tak mao ngaku. hahahahaha. Aku gurau jelah. Rilex arrr. Aku tengah tensen nih. Alahhh, dah pukul 4ptg? cepatnya masa berlalu. Aku dah kene angkat kain, pegi dapur, tengok apa yg patut, lipat kain. siram bunga. sapu laman rumah. buhsannnnnnn.

Aku teringin nak pegi berfoya2 la... tengok laut. tengok pantai. tengok langit....ermmmm

10 comments:

NIzATIe said...

Elok la tu, bwk2 belajar jd surirumah @ isteri org..manalah tau kot2 cuti sekolah hujung tahun ni adalah nasi minyak free kat Bangi huhuhu!!!!

Marian Awor said...

Untung punya budak!!! terus cuti 22hari. Kak N kat Miri, dari ari tu balik sampai ari ni, keja-keja....

Aaa... kak N nak komen sikit..bab Surirumah tu...AMIN!!! Alhamdulilah!!!! Manalah tau, kut-kut tengah cuti ni..dilamar sidia...kan... he..he..harap-harap mulut Kak N masin.. Cakap orang, sendiri tu bila,.. terasa sendiri pula aku...

Haffiz 696 said...

woi jumm!!aku rindu kaoooo!!!!ko nak pi pantai???aku nak ikoottt!!!!!jum, aku rindu nak borak panjang ngn ko.jum.aku minta maaf tak dapat nak slalu msg n kol kaoo.pasal aku dah mula sibuk ngn keje.ni bru blik dr tilawah.ko tak tgk ke nama aku punya hensem terpampang kat closing kredit 5 malam berturut2?hahahaha

KUSINAR said...

Ati, ko, kalau setakat nak makan nasi minyak free, bila-bila boleh dtg bangi, rumah aku. Nanti aku masak lah utk kau. wakakakaka :P
hujung thn ke, awal tahun ke, tengah tahun ke. bila-bila pub boleh, hihihi

KUSINAR said...

hai kak anne. ha'ah saya amek cuti, tensen. kengkonon nak release tension lah nih. hihihi

akak keje tak berhenti? sian akak. ambek lah cuti mcm saya. hehehe. best kak duduk rumah. membesar dan menternakkan badan.

saya pun harap mulut akak masin. wakakaka. taklah, saya gurau... :)

bila nak turun KL lagi? kem salam kak sade

KUSINAR said...

hai akam :) amboi, da tukar nama sekrg ya? aku pun rindu ko jugak. ingatkan kau dah tak ingat kat aku lagi. sbb kau sorang je yg tak reply msg aku. sob,sob,sob sedey betullll. kengkwn lain, reply jek.

takpe, tau, kau sibuk :) kalau dah tak sibuk nanti, sms@call lah aku. kau buat tilawah? sejuk dengar. nama kau memang sedia ensem dah :) lepas ni kau buat program apa? kat mana?

KUSINAR said...

akam, kau nak ikut aku pegi laut? jomlah. bole teman aku tengok sunset atau sunrise. pastu kita kutip kulit siput. ajak kengkwn reramai pun best. nanti kita arrange buat gathering ngan yang lain2 kat tepi pantai nak tak? mesti happening.

Juriyati Mat Jalil said...

Wei..wei...akak nak ikut juga...mentalah lagi nak tengok matahari tenggelam tu...tak leh ko berdua jer der...kalau tak ada kenkawan lain ikut...akak rela jadi orang ketiga...he..he..he..
Ehem...meh kita poie tengok matahari tenggelam kat Pasir Panjang, Port Dickson, boleh lah..tapi dalam bulan ni...matahari tak turun kat gigi air...dia turun kat balik bukit...ha..ha..

Juma...sesekali nak berlatih jadi suri rumah tu...memang seronok lah...tapi bila dah jadi suri rumah betul...emmm...alamatnya bila pakai kain batik nanti senteng jo lah...

Baguslah...sesekali ambil cuti panjang...hilang tension tu...kita ni bila rajin bebeno orang mudah ambil kesempatan lak, apatah lagi orang yang pandai buat keje macam Juma...Tapi tak per lah Juma...lambat laung ko akan jadi orang dihormati nanti, cuma nak sampai ke tahap tu terpaksa terimalah ujian-ujian ni yo...setidak-tidaknya kejayaan yang kita miliki itu nanti adalah dari hasil kesabaran dan kegigihan kita yang sanggup menerima cabaran.

Unknown said...

errmmm....

tiihihhiiihhiiii....

tinggalan sket, xpe aahh...

bah mari main snooker spaya nda boring....

aramaitii!!

- peace -
[-_-]
alfearro

Haffiz 696 said...

jumm..aku nak release tension.aku nak tgk sunset..aku nak tgk matahri pelan2 hilang kat gigi air..jum..aku gile bong ahh lately nih..macam ada monster besar suda dudook dalam ini badan..waaaaaa...aku nak jadi org baikk yang real punyee!!