Saturday, December 20, 2008

ASSALAMMUALAIKUM

Assalammualaikum kawan-kawan..
Mana korang pegi? Mana semua orang pegi? Kenapa semua orang senyap je. Apa yang dah berlaku ni? Semua orang bz sangat ke lately? :(
Tiba-tiba aku rasa sunyi sangat. Hari ini 19hb Disember 2008. Aku sepatutnya balik keje pukul 12 tghmlm. Tapi boring, lepak kat ofis buang masa, bukak blog. Aku tengok semua org buat hal masing-masing. Tak meriah mcm dulu... ke, aku yang menjauhkan diri dari korang? Tak faham...
Keterujaan kadang-kadang datang tanpa diundang dan tak disangka-sangka. Yang sedihnya, ia akan hilang secepat ia hadir. Bila keterujaan itu sudah mati, yang tinggal hanya memori dan binaan kekecewaan yang konkrit. Menunggu satu saat lain, di mana ada satu makhluk yang ambik tukul besi, pecahkan dinding konkrit tu.

Tapi, bila si penukul besi tu nak datang? Tahun depan? 2 tahun lagi? 10 tahun lagi. Aku takut, bila nanti dia datang, aku dah mati....

Yang tinggal hanyalah memori... Dan dinding konkrit tu tak akan boleh dirobohkan lagi...

No comments: