Saturday, December 20, 2008

MENCARI SATU TITIK

Lately, aku semakin bosan dengan diri sendiri. Bosan yang sungguh-sungguh. Sampaikan aku rasa aku nak campak je badan aku ni kat dinding. Tapi tak larat nak angkat, hehehe. (aku da gemuk skang wei, susah ati betol!) . So aku sedang mencari-cari satu perkara yang membolehkan aku tak bohsan peringkat gaban macam sekarang. Aku pun tulis cerpen. Tapi aku rasa cerpen aku nih, mcm sengal jek. Sebab takde idea nak sambung tulis. Otak jadi pengap dan bengap. Jadinya, aku pun bertambah buhsan laaaa. Nanti kalau ada idea aku sambung balik...

Satu hari (sekarang ni) aku terfikir... Aku rasa aku dah lama sangat menanti. Menanti dan mencari satu titik. Dulu, satu masa dulu aku ingatkan aku dah jumpa titik tu. Rupanya itu bukan titik, koma je. Penat sebenarnya bila aku tumpukan sangat untuk sudahkan masalah ni. Macam takde benda lain nak pikir. Tapi lagi aku tak nak pikir, lagi banyak aku pikir. Datang bertalu-talu mcm gerabak ketapi...

Aku rasa aku dah hilang seorang kawan yang sangat aku suka. Tapi seperti biasa dia tak tau aku suka dan senang berkawan dengan dia. Dan aku tau, kenapa dia pergi dari aku. Sebab, keterujaan, dah mati. Dah takde lagi... Salah aku juga. Terlalu membuka jalan untuk dia mengharungi keterujaan tu. Ermm salah aku... Tapi lately juga, seorang kawan lain yang aku sangka dah lama hilang ramahnya, kembali memberi api semangat. Tapi perangai lama dia tetap tak berubah, memberi api, kemudian mencurahkannya kembali dengan air... dan seperti selalu, pergi lagi... Atau aku yang tak tau bersyukur dengan apa yang Tuhan dah bagi? Depan mata. Tapi dia tak nampak aku...

Ah... kat luar dah mula hujan. Aku nak pegi tangkap rama-rama.

7 comments:

Haffiz 696 said...

jumm.ko ckp aku ke??heheheheheehehe.ke aku yg terperasan???huaaaahahahaahahaha!

Haffiz 696 said...

jumm.meh bace blog aku!aku dah update.sori menghilangkan diri.hehehe

Unknown said...

hmmm....
a 'lil bit riddle but still cliche. If we, the guys get attracted to a girl, obviously we will do some acts to grab the attention. So the girl will know that we are trying to hit on the girl we admire. But what about the girls?

If you love somebody, try telling him what you feel so that the person will know. Rejection is another thing. But trying then know, is better than doing nothing but ponder on something we don't even know the answer. It was like chasing a shadow, dear.

NIzATIe said...

aku harap cerpen tu ending dia mcm citer hindustan..happy ending.

KUSINAR said...

Chris, aku tak mampu. Kelemahan aku, sering salah tafsir tentang orang lain. Aku tak pandai nak baca perangai dan fikiran orang. Aku pandang semua orang sama je. Kalau org lain, diorng takkan masuk lubang yg sama dua kali (takkan buat silap yg sama utk kali ke-2) aku pulak, masuk lubang yang sama berkali-kali. Tak penah nak belajar....

KUSINAR said...

Ati, cerpen tu aku tak terfikir lagi ending dia. Aku aku tak minat hindustand. Satu lagi, hidup ni bukan sentiasa kita akan bernasib baik. Hidup kan binaan kekecewaan...

Dengar kau da ada facebook. ceman nak join?

KUSINAR said...

Akam...kau kan sibuk? Aku fahamlah